fredag 5. mars 2010

Sommerminner fra i fjor....







Det var i fjor sommer jeg oppdaget min interesse( ble vel rent sagt en besettelse, he he) for hage og hageblomster. Jeg handlet stauder og sådde frø.. Og det til tross for at vi bodde i leid hus. Så jeg måtte jo plante alt i krukker, spann og det jeg kunne finne rundt omkring. For jeg kunne ikke sette igjen en eneste av mine nyfunne skatter! Jeg leste side opp og side ned i hageblader og bøker. Har allerede planlagt hvilke blomster, busker og trær jeg skal plante når vi engang får kjøpt hus. Og det er ikke småtterier! Vel, alt til sin tid. Hagearbeid er tidkrevende og ikke minst koster det mye å kjøpe planter. Men den deilige følelsen av lykke når den skjønneste rose springer ut.... og peonen blomstrer. Blomster må visst dyrkes med kjærlighet for at man skal lykkes har jeg hørt. Og det tror jeg faktisk litt på :)



I vinter har de ikke fått noe som helst kjærlighet er jeg redd...Stuet bort langs en garasjevegg, oversnødd og ingen som har så mye som sett i deres retning. Og jeg er stygt redd for at noen av plantene går en usikker framtid i møte. Jeg kjøpte meg også en ganske kostbar terrakotta krukke til å ha mine planlagte middelhavs-blomster i (fikk den til halv pris da) Og den tåler ikke frost! Så jeg venter spent til snøen er vekk så jeg får se hva jeg kan redde.



Disse bildene er tatt med mobilkamera, så oppløsningen er ikke så god.

Sibir-valmue og Hortensia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar