torsdag 11. mars 2010

Påskeegg og andre hverdagsfunderinger.......

I går var jeg og lillepien først på kontroll til legen, deretter på shopping. Hos legen sto det bra til, jeg har heldigvis fått opp blodprosenten min nå og det var vel på tide! Når det gjelder å følge med på hvilken svangerskapsuke jeg er i, så har det vært sånn ca uke 37 eller 38 for min del. Men jeg må si jeg ble litt overrasket i går når legen sier du har nå bare 2 uker og 2 dager igjen til termin!!! Så babyen kan komme når som helst, og innen en mnd så er jeg 5-barns mor!!! :D Jeg har regnet ut fra det kinesiske horoskop at det blir jente, tatt ringtest over magen, og den gikk i sirkel(jente) og fosterlyden har gjennom svangerskapet ligget på rundt 150. Så mye tyder på jente. Men jeg har ikke noen følelse selv på hva det er......... Så vi får bare vente og se. For meg spiller det absolutt ingen rolle om det blir jente eller gutt :)

Etter en slitsom tur ned til senteret( jeg er så plaget med bekkenløsning at bare å gå inne i leiligheten er et ork for meg nå) så fikk vi da kjøpt litt stæsj og egg til å dekorere. Jeg var vel en smule sliten, så jeg tror ikke jeg har handlet helt fornuftig :/ Jeg kjøpte også litt påskegodt :D

Vi fant 2 søte påskeharer som spurte så pent om å få være med hjem..... En stor og en liten, det er deg og meg sier min lille prinsesse så søtt, og da ble det sånn! De var på halv pris på Til Bords, og da går det an :D
Er de ikke søte???

Jeg startet på prosjekt påskeegg i går kveld, men ble ikke fornøyd... Tror det var en sliten kropp og et slitent hode som ikke ville jobbe helt godt sammen.. Og da er det bare å gi opp.
Men i dag er en ny dag, og ny giv. Så i dag har jeg startet på igjen og det går heldigvis mye bedre :) Ser ut som jeg får laget ihvertfall ett ferdig nå i dag, men mangler noe småtteri for å lage andre ferdig. Bilder kommer senere......

Forsinkelser på loftet også...Men det blir malt i kveld :) dukker jo opp småtteri som må fikses underveis når man pusser opp, noe de aller fleste kjenner til regner jeg med!

Da skal jeg prøve å kaste meg over noe husarbeid, med glede og lyst he,he.

4 kommentarer:

  1. Hej Anita,det er en rigtig flot blog du har lavet.Jeg nyder meget at se dine store og små guldklumpe og følge med i hvad i går og laver.Jeg er helt vild med dine kort.Det fødselsdagskort du lavede til mig er bare så flot, så flot.De er bare søde de påskeharer/kanin i fik købt.Klem fra svigermor.Hils.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Turid :) Nå har jeg ikke fått lagt inn nye bilder av barna, men det skal også bli etterhvert.
    Jeg er glad for at du liker kortene mine, jeg synes det er gøy å lage de også.
    Jeg skal hilse tilbake! Tom har tatt en liten kaffepause nå mens malingen tørker.
    Barna har lagt seg, og det er stille i heimen...
    I morgen skal jeg ut å kjøpe flere påskeegg å dekorere tenker jeg :)Hils til Bent og Trine, og Geir Atle.
    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Kjempe fine påske egg Anita:)
    Skal få laget et par ark med bilder på imorra jeg,som du kan bruke på. Vi drar på landet imorra,er hjemme igjen på søndagkveld. Jeg er sykmeldt t.o.m 21.mars,så jeg tar meg gjerne en tur til deg på mandag(dagtid) om det passer?

    SvarSlett
  4. Mandag passer fint :)

    Da sees vi!!!! ;)

    SvarSlett