mandag 22. mars 2010

Hverdagstanker.....

I går var vi på søndagsmiddag hos min svigerfar og hans samboer. Det var deilig å komme til dekket bord :) De har ordnet senga til den lille! Babyen skal sove sine første mnd i en søt vugge på hjul. Med hvit himmel. De hadde ordnet med alt, vasket og strøket himmel og sengeklær.

Eller det var vel egentlig Bente som har vasket og strøket :D.

Skal ta bilder av vuggen når jeg får satt den på plass. Vuggen er lånt, men vi fikk et fint teppe, og håndduk. Nå er det bare babyen som mangler!
Dere kan se her på bildet tatt i går, at jeg har nok å bære på :)
Synes egentlig at vi har ventet lenge nok nå...

Ute er det sol, og fint. Den aller meste snøen har regnet bort, det er bare små flekker igjen. Så nå er det vel vår i vente håper jeg!
Fikk en kjedelig beskjed i går. Jeg er eier av en shetlandshingst, som har hatt avelslisens i 2 år nå. Han var i helgen til endelig kåring, og det var egentlig forventet at han skulle gjøre det godt. Dessverre gikk han ikke gjennom. De som har trent han og stilt han fram nå, skulle egentlig kjøpe han. Nå som han ikke er avelsgodkjent lengre, blir han kastrert og bruksponni. Han er kjempefin til det også, men til en mye lavere pris dessverre.
Det er rart å tenke på at den ene dagen kan man få 20000,- og den neste så er verdien halvert. Han er jo fortsatt den samme, men kan ikke brukes til det samme formål som tidligere tenkt.

Å drive avel på dyr er veldig uforutsigbart.... I går ble jeg minnet på nok en gang hvorfor jeg ikke orker å holde på med oppdrett av hest lengre.

Et lite hjertesukk fra meg...................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar