fredag 12. mars 2010

Engler daler ned i skjul.....

Så kom det jammen snø til oss igjen..... Jeg som hadde trudd at vi skulle få bare veier nå, at krokusen skulle blomstre, småfuglene kvitre og at det skulle spire og gro....
Heldigvis ser det ut som snøen forsvinner ganske raskt nå, det er ikke kaldt nok til at den får ligge.
Tror aldri jeg har lengtet sånn etter våren som jeg gjør i år... Kan det ha noe med at babyen snart er her og at vi skal ut å trille med vogn tro? Og vi skal inn i nytt hus om ikke lenge... Og det følger jo med en viss spenning da vi ikke vet hvor vi skal bo, eller hvordan? Blir det enebolig, rekkehus? Gammelt eller nytt? Hvor stor hage får vi(jeg) Tidligere mente jeg at vi må ihvertfall ha en hagetomt på 1 mål! Jeg skulle ha plommetrær, epletrær, diverse bærbusker(og minst 2 av hver sort), jordbæråker, grønnsaksbed, og sikkert 100 forskjellige stauder som jeg har funnet fram og katalogisert i forskjellige bed.. Puh!
Heltidsjobb høres det ut som :)
Men har funnet ut at sånne tomter ikke vokser på trær :) og det blir kanskje litt mye hage å holde styr på da! Så er egentlig fornøyd bare jeg får meg en liten hageflekk å pusle med hver vår jeg nå. Men det er lov å håpe!
Drivhus er ihvertfall med i planene. Da kan man jo starte våren litt på forskudd :)
Jeg kjøpte meg et lite "mini-drivhus" på plantasjen i fjor. Det var på salg til 149,- og jeg nærmest kastet meg over det og klamret meg fast. Dette er mitt! sa jeg til samboeren. Med meget bestemt tonefall. Det var det eneste som sto igjen, og for meg et kupp!
Men nå er det jo mest til pynt da, og ikke så veldig effektivt ellers. Jeg er heldig om jeg får plass til 3 små georginer inni det, ha ha.

Men tiden framfor oss er en deilig tid... Jeg tror vi får en fin sommer iår :D
Inntil da får vi bare nyte våren....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar