torsdag 13. januar 2011

Skjerf og votter er godt å ha nå :)


Været her på Nordmøre er stadig skiftende. Dessverre! Nå har vi vært heldig de 2 siste årene at snøen har faktisk ligget flere uker i strekk. Noe som innebærer at det går an å planlegge skiturer osv :)

Men stadig vekk er det skiftende. Fra minusgrader og frost den ene dagen, til sol og plussgrader den neste. (ja, sola har faktisk begynt å titte fram her)
Det som skjer da, er at vi får glattis både på fortau og vei! Det er jo rene skøytebanen.

Og for å gjøre det hele komplett, så snør det litt og dekker isen med et lite pudder-lett lag. SKUMMELT! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har holdt på å gå i bakken denne vinteren. Siden jul har jeg sklidd, og slått meg 4 ganger som jeg husker nå ihvertfall! Det går jo bra, men hva med neste gang.


Jeg tenker på alle de som er dårlig til bens, og må ut på glatta.
Hverken kommunen, eller fortaus-eiere er noe særlig flinke til å strø, så da må vi som regel gå i gata.

Jeg husker da jeg var barn :) Da hadde vi snø nesten hele vinteren. Da jeg ble eldre, så har vinteren stort sett bestått av sørpe, regn og vind.


Nå ser det ut til å ha kommet tilbake til "normalen" igjen. Men man kan jo lure litt på hva som skjer i verden egentlig.... Med alle disse stadig temperatur-forandringer.

Det gikk forresten bra hos tannlegen...Gikk derfra med fiksede tenner og en slankere lommebok. Men alternativet er jo verre, hehe. Så må bare betale, selv om pengene burde vært brukt på noe mere SPENNENDE!! Fornuften seirer en gang iblant her også heldigvis ;)

I dag koser vi oss hjemme. Jeg og Matilde sov lenge. De andre barna er hos sin far nå. Så i dag benyttet vi anledningen! Må rydde litt, og vaske klær.
I går bakte store-pien boller til oss! Flinke jenta mi :)


Ha en god dag! Og vær forsiktig på glatta!

2 kommentarer:

  1. Heisann. Takk for gode ord inne hos meg. Tror det kansje er en dukkevogn:0). Kjempe fornøyd med den. Her i Bergen er også føret farlig. Etter 6 fall, holder jeg meg inne. Er så skummelt med den isen.
    Ha en super dag.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Hej med dig.Hils jeres store pige at jeg giæder mig til at få smage hennes boller.Hils og hyg jer alle sammen.

    SvarSlett