søndag 1. august 2010

Lille kattepus....

I dag hadde jeg med meg 3 av barna på Internasjonal katteutstilling her i byen vår...begge guttene ble med under "tvang" ifølge størstemann! Ønsker meg katt igjen, men ikke før vi flytter i eget hus med hage. Har lyst på rase-katt som kan brukes til utstilling og avel. Pris på en sånn katt strekker seg fra 8000,- til 25000,-! Vil jeg bruke så mye penger på en katt? Er det verdt det? Skal man ha katt til kos, så ville jeg hatt en helt vanlig hus-katt. Men jeg kunne tenke meg noe mere..... Ja, er kravstor. Men har drevet med utstilling og avel på ponni tidligere, og savner den opplevelsen det er å forberede ponnien på utstilling, stå opp tidlig på selve dagen, sommerfugler i magen og prate med mennesker som har samme interessen som du. Være en del av fellesskapet.Silje er allergisk og lille-pien har astma. Så har funnet 2 raser som kan passe for oss: Bengal-katt og Sibir-katt. Som sagt er dette et ønske, og ikke en plan....Det er viktig at hele familien er med på et sånt prosjekt som det er å få dyr i huset. Ikke minst når det er snakk om avel og å reise rundt på utstillinger....Så vi får se etterhvert :)
Øverste bildet er av Bengal-katt, og bildet har jeg lånt fra www.bengalkatten.nu
Det siste bildet er av Sibir-katt, og bildet har jeg lånt fra www.Freewebs.com/syset/

11 kommentarer:

  1. Nydelige puser! Ønsker meg også rasekatt! En somali eller abyssiner står høyest på ønskelisten...
    Har du drevet med ponni? Hva slag da? Jeg er driver med Welsh. Har vært "slave" på stall og utstillinger i mange mange år, da bestevennen min driver avel av Welsh Cob, Welsh C og Welsh A. I år kom min første selveide til verden! En nydelig Welsh C. Gleder meg til å ha henne med på utstilling. Jeg og han arrangerer utstillinger også... 3 stk i år har det blitt, og gudvet hvor mange vi har vært på :D :D :D

    SvarSlett