mandag 8. november 2010

Gave du kan lage selv...

Jeg synes det er koselig å gi bort en liten ting til venninner og familien, men det blir jo dyrt hvis man skal kjøpe noe hele tiden!
Så hva er vel mere koselig enn å lage noe som du kan gi bort!


Du trenger ikke så mye for å lage denne, og den er både dekorativ og praktisk:)
1 pakke med hvite lys, hyssing, gråpapir og noen gamle boksider...

Du kan lage 4 eller 6 lys i en gave. Klipp ut gråpapir og surr rundt lysene. Ta den gamle boksiden over gråpapiret. Surr hyssing rundt 3-4 ganger og knyt. Lys-pakken kjennes litt løs ut før du får festet hyssingen ;)


Gu kan også feste charms, kors, perler osv i hyssingen. Du kan også bruke blonder istedet for hyssing. Bare fantasien som setter grenser!


Jeg har vært så heldig å finne et gammelt norgesglass med metall-lokk i en container som stod hos naboen :D Foreløpig brukes den til å tenne lys i kjøkken-vinduet...


Ønsker alle en god, ny uke. Vi har fått SNØ!

Klem fra meg :)

18 kommentarer:

  1. Du har helt rett, blir veldig dyrt om man skal gi kjøpeting til enhver anledning..kan jo bli noen dager iløpet av året,det!

    Dette er jo en super gave, og det er jo enkelt å printe ut bilder og lime på fyrstikkesker ol. Mange muligheter for oss som ikke har en fet lommebok.

    Artige bilder av Vesla under her, da? Skkikkelig artig alder, dette her:))

    Her er det ikke snø, bare kaaaldt, gammelt hus og kaldt vær, = fryys! Sparer på strømmen, og veden vi kjøpte var våt, moro da..

    Ha en fin dag:)

    Klem fra Mariann..

    SvarSlett
  2. Så nydelige ting du
    har laget. :)) Med
    fantasi og flittige
    hender kan man lage
    mye lekkert og ikke
    minst billig.
    Ha en flott dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Off, ja det er gjerne sånn her og. Slaps om noen timer, hehe. Men jeg velger å se bort ifra det akkurat nå og bare kose meg!:)

    Ha en fiin mandag!

    Klem June

    SvarSlett
  4. Kjempefint og kjempelurt! Har surret litt hyssing rundt noen lys i kjelleren, men ikke så forsegjort som dette.... lekkert!
    Ha en fin kveld!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  5. Veldig god ide!Og stearinlys bruker man jo mye av nå i mørketiden, så det er alltid en gave man har bruk for.PS! Jeg har enda ikke fått adressen din altså, jeg har sendedag i dag, så hvis du vil ha blondehjertene dine, kan du maile meg så fort du kan på saligelavendel@yahoo.com
    Skal ikke dra herfra før klokka 15, så jeg håper du rekker det =)

    SvarSlett