mandag 15. november 2010

Tips til gaver du kan lage selv 2!


Disse fyrstikk-eskene er en enkle å dekorere selv, og de er også veldig søte til å ha på pynt! Og en fin venninne-gave sammen med feks T-lysestaker eller lignende...



Som nevnt tidligere, er jeg veldig glad i å få gaver som er HJEMMELAGET :)Og det er også så koselig å gi bort noe som jeg har laget. På denne måten får/gir du noe som er spesielt og unikt. Noe som ikke alle andre har :)




Jeg har dekorert helt vanlige fyrstikk-esker med feks en gammel bokside, kort fra utklippsark, blonder, bånd, hyssing..Du kan gjøre som DU VIL! Det er det som er så fint :)



Ellers så skulle jeg ønske at døgnet hadde flere timer å tilby meg....å være alene med 5 barn fra baby til tenåring er ikke barnemat akkurat! Samboeren jobber MYE for tiden, og svigermor er på besøk hos sin søster i molde denne uken. Og jeg skal passe på å komme meg på foreldremøter, helsestasjon, sende en gutt på fotballtrening og ei på konfirmasjonsmøter... Så skal jeg være mamma, kjæreste, hushjelp og det som ellers følger med. Så det er lite overskudd, og lite blogging på meg for tiden...
Det blir bedre etterhvert, så får bare bite tennene sammen og stå på :)

Dette er jo også en travel tid for oss "juledamer" som starter juleforberedelsene allerede i oktober :) Jeg har alltid vært sånn! Begynner å spille jule-musikk i oktober og skriver gave-lister. Helst skal over halv-parten av jule-gavene være ferdig kjøpt allerede.
Og jeg ligger godt an i løypa i år også :) Har bare barna igjen nå! Lille-pien er faktisk ferdig kjøpt til, så da er det 4 igjen!

Er det noen som har tips til julegave til jente på 14 år, så mottar jeg det med takk :)

Vi lager julepynt/julegaver på kveldstid, og i helga skal vi sette sammen og dekorere pepperkake-hus( ja, det er kjøpt men orker ikke bruke tid på å lage selv i år ) Vi skal også lage pepperkaker. Årets første kakemenn fra bakeriet(de er best!) har vi også fått smakt på. Og SMULTRINGER! Det er godt :)

Så juleforberedelse er godt i gang i vår lille heim...Trodde ikke vi skulle være her en jul til, men det ser nok sånn ut nå. Så det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen :) Samboeren mente tilogmed vi skulle ha jule-gardiner på kjøkkenet, så de kjøpte jeg på Princess her om dagen(30% på julegardiner den dagen)
Nå er det bare å finne fram juleplatene mine, tenne røkelse og pakke inn gaver!

Ja, snart ihvertfall ;) Tror jeg skal holde igjen LITT til.

2 kommentarer:

  1. Kjempefine!

    Klem Rita :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine!
    Det gjorde jeg også ifjor, men de ble ikke like fine som dine!:)
    Veldig gøy at du vil være med i giveawayen min foressten! (tror ikke jeg har fått sagt det)

    God helg til deg!

    klem

    SvarSlett