torsdag 4. november 2010

STOPP AKUTTTYVENE


Helseforetaketi Midt Norge har lagt fram en instilling om å oppgradere sykehuset i Molde og redusere akuttfunksjonene, samt legge ned fødeavdelingen i Kristiansund...
Dette er bare så trist!

Det er 50 min kjøretid til Molde fra Kristiansund. Og ca 1 time med båt til Kristiansund fra de omkringliggende øyer som i dag benytter seg av tilbudet i Kristiansund.
DVS muligens 2 timers reise for fødende og akutt syke om ikke så lenge....

Da jeg fødte mitt første barn var jeg 21 år, og helt uvitende om hvordan dette skulle være. Visste ikke hvor vondt det skulle være før det var i gang. Så for meg tok det i underkant av 10 minutter! fra jeg kjente første pressrie til min datter ble født. Hva om dette skjer med en som har 2 timers reise til nærmeste sykehus???

Og jeg har opplevd at mitt barn ble sendt rett på sykehus fra legekontoret. Da hadde vi 20 minutter med ferge til sykehuset, og den turen var LANG!
Når man ikke vet hva som feiler barnet, og ikke kan dra hjemom for å pakke med ting engang så er det tøft å være foreldre i den situasjonen.
For ordens skyld så gikk det bra med mitt barn etter noen dager på barneavdelingen.

Jeg tenker på de GODE minner jeg har fra den koselige MOR/BARN vennlige fødeavdelingen i byen min, og det fantastiske personalet som jobber der...

Det er mange aksjonsgrupper som jobber for å bevare sykehuset i Kristiansund, og all ære til de! Og det foregår forskjellige protestaksjoner for tiden for å få POLITIKERNE til å innse alvoret.

Ikke bare mister vi en viktig funksjon for byen vår, men også mange arbeidsplasser går tapt....

Dette går hardt inn på byen vår, og innbyggerne og jeg håper alle vil engasjere seg så vi KANSKJE kan redde sykehuset vårt!

Nordmøringer STÅ SAMMEN OG STØTT OPP!

Se mere her: http://www.tk.no/ og http://www.kristiansund.kommune.no

3 kommentarer:

  1. Når det meste styres av penger, er det ikke alltid alle får de tilbudene det er behov for...Trist! Jeg har vært litt fraværende jeg også noen få dager, grunnen kommer snart på bloggen min =)Jeg skal se etter mail fra deg og sende blondehjertene så snart jeg har sdr. din. Kos deg med dagen!! klem fra Ann-Helen

    SvarSlett
  2. Hei vennen ! ♥

    Uffda, dette var ikke bra. Får håpe det ordner seg og at dere får reddet sykehuset deres. Fryktelig skremmende å ha 2 timer kjørevei når man skal føde eller det er noe akutt som du sier. :( Masse lykke til, håper det ordner seg !

    Beklager lite besøk fra meg for tiden, men det er mye nå, og jeg har noen travle dager framfor meg. Kan fortelle deg mer om dette siden Anita.

    Håper alt står bra til med deg og dine. ♥

    God klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  3. Trist at dette er distriktspolitikken som føres! Kan ikke skjønne at det er innen helse og omsorg det må spares!
    Klem
    Lise

    SvarSlett