torsdag 16. september 2010

Noen som liker Tibetansk Spaniel?

Min samboer gode kollega med frue driver oppdrett av Tibetansk Spaniel. Og de fikk valper i sommer. Dyrekjær som jeg er, måtte vi jo ta en tur å hilse på mens valpene ennå var der. 3 små nøster! Og de var så glad i kontakt med oss :) Hadde det ikke vært for at store-pien er allergisk ville det nok vært en sjans for at vi hadde "kidnappet" alle sammen :D Så skjønne! De har flere tisper, og en egen hann.

FALKOR er eneste "hane" i flokken. Falkor er også pappa til min mors hund, Compis :)

Disse søte små er et resultat av kjærlighet over grensen, så Falkor er ikke pappa´n her :)

De 2 hannene er nå reist til nytt hjem, mens tispen forblir hjemme :) Hun har fått navnet EBBA.

For å lese mere om deres hunder og oppdrett, se på hjemmesiden her: www.falkiaro.net/
Denne lille sjarmisen ville være med meg hjem sa han :D hi hi...

Nå er det faktisk sånn at vi har lyst på hund, når vi engang kommer i orden i nytt hus...Noen som vet hvilken hunderase som egner seg for de som har astma og allergi?
Vi må ha en liten hund, men ikke en "veske" hund!
Jeg har hørt at puddel kan passe, feks dverg-puddel og kongepuddel....

Takk til de som la igjen et spor i går :)
Ser jeg har fått nye følgere også, og det er jeg glad for!
Jeg skal også bli flinkere til å "svare" de som legger igjen noen ord til meg...Må bare få si at en liten baby, og 4 andre krever litt tid. Samtidig som man gjerne skulle gått en tur, vasket og ryddet litt osv....Men det er VIKTIG å ta seg tid til de som også tar seg tid...Om dere skjønner hva jeg mener :)

Vi har fått FINE bursdagsgaver som selvfølgelig må blogges, og bilder fra bursdagsfest...SO STAY TUNED!

HA EN FIN-FIN DAG DERE....her er det endelig en dag med opphold! Lillepien har ikke vært i barnehagen siden forrige onsdag, og støvler og regnklær ligger igjen der. Og her har det pøset ned med regn i flere dager nå.....
Det er koselig å ha både lillepien og lilleskatten hjemme, men det blir kjedelig for henne å være inne her flere dager i strekk.
Bilen er på verksted skjønner dere...Kjedelige greier altså, noe med giret :/

Nei, nå skal vi svinge oss her hjemme :) See you soon!

5 kommentarer:

  1. Hei.
    Åååå så nusselige vovser.
    Ønsker deg en flott dag.
    Tusen takk for kommentar
    på min blogg.
    :))Klems.

    SvarSlett
  2. Så skjønne! Hadde faktisk besøk av to slike på verandaen her en dag! Vet ikke hvem som eier de, men de var nok på besøk hos en nabo. Selv har jeg veldig lyst på en Bichon frisé. De er også greie for allergikere, siden de ikke røyter. Men far i huset vil ha en STOR hund, så vi må vel møtes på halvveien. :-) Hvis ikke vi skaffer oss hver vår! :-)

    SvarSlett
  3. Uuutrolig nydelige:) Åh, så søte:):) Herlig innlegg:)

    Stor klem:)

    SvarSlett
  4. Hei, og tusen takk for trivelig og kjæ kommentar! Vi sliter begge to, jeg og far, med astma / allergi. Vi har pudler og maltesere, begge røytefrie, og allergivennlige, ingen av oss reagerer, og mange som har allergier, er våre valpekjøpere. Jeg syntes "utvalget" av allergivennlige raser var veeldig smalt her i Norge, og kom over endel amerikanske sider, hvor de blander puddel og malteser, og dette er da resultatene! Nå har jeg holdt denne kombinasjonen i etpar år, og den har blitt utrolig populær! I USA, er de jo helt vanlige, men ikke her i trøge Norge, så mye motstand har vi fått. Om du vil lese mer om hundene og hvordan livet vårt er, ta gjerne en titt på hjemmesiden til hundene: www.Louises-Voodoo.net
    Det er dette som er LIVET, ikke interiør, som du nok har sett:))

    Var bare et lite tips...og er alltid glad for noen som vil snakke hund!!

    Klem fra Mariann

    SvarSlett
  5. Så utrolig skjønne. Kan godt forstå du ble fristet til å kidnappe de med hjem ;)
    Vi har en engelsk cocker spaniel, har alltid vært veldig svak for spanielrasene!

    Klem, Camilla.

    SvarSlett