mandag 18. oktober 2010

Supersmarte luer fra Småfolk og Joha!



Kjøpte disse luene nå nylig til de 2 minste jentene. Fra nå av har jeg bestemt meg for å satse på KVALITET framfor kvantitet. Er så lei av klær kjøpt på "billig" kjeder som det blir huller i, og ser ut som filler etter noen gangers bruk!

Aurora har en vendbar! lue fra SMÅFOLK. Hun likte siden med kaniner best :)Den kostet 249,- Og Matilde har fått lue fra JOHA, til 129,- Denne er bare SÅÅÅ søt altså :) Kjøpte trekanskjerf i samme også.
Begge luene er i ull, og Matilde sin har et mykt stoff som fór.



Nå tenker sikkert dere at det er billigere å handle på kjeder, og man får mere for pengene....men jeg er faktisk uenig der! Etter 5 barn har jeg blitt litt klokere...HELDIGVIS :) Kommer fortsatt til å handle noe på H&M og CUBUS...De har da noe bra også, og jeg handler klær til meg selv på Cubus for det meste. Men jeg har kommet til at jeg heller vil spandere på noen kroner ekstra og få et BRA produkt som holder lengre. Nå har ikke vi flust med penger og god økonomi. Vi har 5 BARN som skal ha sitt, og det KOSTER mye!!! Så da får vi heller gjøre færre innkjøp. Jeg har også lagt ut klær til salgs på finn :) Dette er også miljøvennlig! Og jeg har kjøpt klær på finn! Et tips til de som ønsker seg merkeklær...Ta en titt på finn før du handler i butikken. Jeg har gjort meg noen gode kjøp der, både til meg selv og barna :)

En annen viktig ting her er at jeg tenker mye på hvor klærne er produsert! Liker ikke tanken på at de som har sydd klær jobber for så å si ingenting......
Så en liten oppfordring fra meg! Kjøp klær som er produsert i Norden. Du betaler noen ekstra kroner for det, men tenk også på at det er solide varer og de er laget av noen som har det like godt som oss!



Denne vesken har en litt koselig historie :) Aurora hadde med seg sin elskede veske med innhold på bytur i forrige uke...Hun klarte da å miste vesken sin med lypsyl og penge-pung oppi. Vi lette etterpå der vi hadde vært og gått. Vi hadde vært innom 2 butikker, og gått nedover gata da vi oppdaget det tragiske! Vi gikk tilbake og hørte innom butikkene rett etterpå. Neste dag var den fremdeles borte, og vi gikk runden på ny...Da vi kom innom butikken RABALLER i gågaten, spurte vi nok en gang(det var her vi kjøpte Småfolk lua) Damen bak disken syntes så synd på Aurora, at hun fikk en ny veske av henne! En stk GLAD 5 åring, og 1 stk rørt mamma takket og bukket og gikk fornøyd ut av butikken den dagen :)

1 kommentar: